Helpcentrum
Outlook
Stap 1: Open Outlook
Open Microsoft Outlook op jouw computer.
Stap 2: Nieuw Account Toevoegen
- Ga naar het tabblad "Bestand" bovenaan in Outlook.
- Klik op "Account toevoegen" onder het kopje "Accountgegevens".
Stap 3: Account Type Kiezen
Kies voor de optie "Een nieuw e-mailaccount toevoegen" en klik op "Volgende".
Stap 4: Jouw Gegevens Invoeren
- Voer jouw naam in het veld "Uw naam" in.
- Voer jouw e-mailadres van Webosa in het veld "E-mailadres" in.
Stap 5: Serverinstellingen
- Kies voor "Handmatige instelling of extra servertypen" en klik op "Volgende".
- Selecteer "POP of IMAP" en klik op "Volgende".
Stap 6: Jouw Servergegevens
- Bij "Accounttype" kies je voor "IMAP".
- Voer bij "Inkomende mailserver" in: mail.webosa.nl.
- Voer bij "Uitgaande mailserver (SMTP)" in: mail.webosa.nl.
Stap 7: Jouw Inloggegevens
- Voer jouw volledige e-mailadres van Webosa in het veld "Gebruikersnaam" in.
- Voer het bijbehorende wachtwoord in het veld "Wachtwoord" in.
Stap 8: Meer Instellingen
- Klik op "Meer instellingen".
- Ga naar het tabblad "Server voor uitgaande e-mail".
- Zorg ervoor dat "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" is aangevinkt.
- Selecteer "Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mailserver".
Stap 9: Verbinding Testen
Klik op "Volgende" en vervolgens op "Voltooien" om de configuratie te voltooien. Outlook zal nu verbinding maken met jouw e-mailaccount van Webosa en de instellingen controleren.